Ви се бојите смрти и зато не смете да проповедате? – Свети Јован Златоуст
Предлажемо вашој пажњи кратке мисли Светог Златоуста из његовог тумачења Јеванђеља по Матеју у вези користи од мисије, истрајности у њој, мотивима за мисију, најважнијег фактора хришћанске мисије, тактици у опхођењу са мислима…
*
Зашто бисмо, рећи ће Му, свима и проповедали, ако неће сви поверовати? Да би, одговара Он, да би било очигледно да сам Ја, са Своје стране, испунио све што се Мене тиче и да накоин тога нико не би могао да Ме оптужи да није чуо. Сама проповед ће сведочити против таквих и они неће моћи да кажу: ми нисмо чули, јер ће реч побожности проћи целу васељену.
* * *
Ко пре правог тренутка, говори Христос, предлаже људима узвишено учење и у право време их неће наћи способним да га следе, заувек их учинивши некорисним.
* * *
Ви се бојите смрти и зато не смете да проповедате? Баш зато и проповедајте јер се бојите смрти. То ће вас избавити од истинске смрти.
* * *
Ако је дванаест људи обухватило целу васељену, размисли колико смо ми лоши када, без обзира на сву бројност, не можемо да исправимо остале, ми, који смо реално довољни да постанемо квасац за хиљаду светова.
* * *
Научи се и сам да гледаш целомудрено и исправи своје око. Заиста, ако бисмо живели сви како би требало, сами незнабошци би нам се дивили више него чудотворцима.
* * *
Једино живот блиста свуда, једино се животом и може привући благодат Духа.
* * *
Зле речи нимало неће замрачити вашу светлост, ако на дужан начин будете почели да живите, ако будете живели како приличи људима који су дужни да обрате целу васељену. Покажите живот потпуно достојан благодати, да би ваша благовест увек могла бити оправдана вашим добрим животом.
* * *
Дужни смо да не будемо корисни не само за себе саме, већ и за друге. Не добија исту награду онај ко сам има врлине и онај ко са собом води томе води и другог.
* * *
Шта, рећи ћеш ми ти, ако неко чини прељубу зар не треба да кажем да је прељуба зло? Зар нисам дужан да исправим развратника? Исправи, али не као непријатељ, не као душманин, кажњавајући га, већ као лекар који даје лек. Спаситељ није рекао: не заустављај оног који чини грех, већ: не суди, то јест, не буди сурови судија. Притом је то речено не за важне и очигледно забрањене грехе, као што сам и рекао раније, већ о гресима који се и не сматрају за грехе.
* * *
Како ће је он исправити (своју жену)? Достићи ће циљ ако јој не буде забрањивао све одједном, већ ће почети са оним чему није посебно привезана. Ако будеш хтео одједном да је исправиш, уопште нећеш успети.
Рубрика: Мисионарска литература